Covid-19 Annuleringsverzekering

Gezien de huidige gezondheidssituatie omtrent de Covid-19 pandemie heeft Nautal de annuleringsverzekering aangepast. Zo kun je gegarandeerd en in alle rust je volgende boottrip of vaarvakantie boeken, waar je ook heengaat*. 

In samenwerking met onze partner Allianz/Mondial Assistance, hebben we onze verzekering verbeterd door een speciale Covid-19 garantie toe te voegen. Met deze nieuwe garantie kun je zorgeloos het water op!

De Covid annuleringsverzekering: wat is dat?

Als je een boot boekt bij Nautal, heb je de mogelijkheid om twee soorten verzekeringen af te sluiten, waaronder de annuleringsverzekering die Covid-19 dekt. 

  • Optie 1: Annulerings-, Bijstands- en Repatriëringsverzekering
  • Optie 2: Bijstands- en Repatriëringsverzekering

Hier volgt een samenvatting van de dekking en de uitsluitingen van de Allianz-verzekering.


UITGEBREIDE GARANTIES** :

  • In geval van ziekte gerelateerd aan een virus tijdens een epidemie of pandemie zoals Covid-19, bij jezelf, een reisgenoot of een naast familielid
  • Of in geval van quarantaine van de huurder of de medereiziger wegens een vermoeden van blootstelling aan een virus in het kader van een epidemie zoals Covid-19

AANTAL VERZEKERDE PERSONEN: 

alle personen aan boord (maximum 16 personen) per abonnement op één van de twee Mondial Assistance-verzekeringen.


Hoe kan ik de Covid-19 Annuleringsverzekering afsluiten?

De boten op Nautal zijn verzekerd door hun eigenaars via een verzekering verbonden aan hun huur en/of professionele verhuuractiviteiten. Wij raden je aan de aanvullende verzekering voor jezelf en medereizigers af te sluiten. 

Elke huurder kan van zijn boottrip genieten en eenvoudig online de verzekering bij onze partner Mondial Assistance afsluiten. De optie ‘Mondial Assistance’ wordt aanbevolen op onze website, tijdens de validatie van je reservering. De details van de diensten en garanties van Mondial Assistance kan je hier vinden.

Heb je al geboekt zonder verzekering?

Door contact op te nemen met de Nautal klantendienst, is het mogelijk om na de boeking alsnog één van deze verzekeringen af te sluiten: 

  • Voor de Annulerings-, Bijstands- en Repatriëringsverzekering: tot 10 dagen na de boeking
  • Voor de Bijstands- en Repatriëringsverzekering: tot 2 dagen na de boeking

Zodra je een van de verzekeringen hebt afgesloten, ontvang je een document met een samenvatting van de details van de gekozen verzekering.


*uitgezonderd landen waarop internationale financiële sancties van de Europese Unie en/of de Verenigde Naties van toepassing zijn, alsmede Noord-Korea

**Global Assistance geeft aan dat de volgende redenen niet gedekt zijn: angst om te reizen, reisverbod (bv. opsluiting) opgelegd door de bevoegde autoriteiten / grenssluitingen, en reizen tegen het advies van de bevoegde autoriteiten van het land van verblijf en het land van bestemming.

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *